توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

دو کلام درد دل با همکاران خوب خودم( شهرداران ) در سراسر کشور

شهرها ساخته می‌شوند عمد تا به دست مردم نه به دست من و شمای ( شهردار ) .

ما صرفاً ریل گذار مسیر توسعه شهری هستیم . برای اجرای صحیح این ریل نیاز به نقشه راه بر اساس معرفت و شناخت دقیق از تاریخ و تمدن مردمان ساکن در آن شهر داریم .

یکی از مهم‌ترین وظایف ما این است که معماری ایرانی و اسلامی را با استفاده از همه علوم و ابزار جدید در شهر تحت مدیریت خود احیاء و بعضاً ایجاد کنیم.

مدیر شهری که در ریل گذاری مسیر توسعه شهر معماری ایرانی و اسلامی را جدی نگیرد شهر را دچار مرض بی هویتی خواهد کرد . هویت منسجم شهری مهم‌ترین عامل تعلق خاطر و چسب پیوند عمومی شهروندان در اداره شهر است که برای رسیدن به توسعه پایدار شهری از الزامات به شما می‌رود

متأسفانه ما مدیران شهری از بس که به ارزش‌های معماری ایرانی اسلامی در شهر های خود بی اهمیت بودیم امروز شاهدیم که شیوخ عمارات متحده عربی بادگیر که نماد هوش و استعداد مهندسان و معماران ایرانی در به دام انداختن جریان هوا برای تهویه داخل ساختمان است را در یونسکو به نام خود ثبت و ضبط کرند .

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تهران در مورخ 13/2/1384 فرمودند:

«تهران باید به شهری با هویت ایرانی و اسلامی، زیبا و روح نواز، دارای رفاه عمومی، و مقاوم تبدیل شود. باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و با پیگیری مجدانه، هویت ایرانی و اسلامی در تهران متجلی شود.»

مار را چه شده که در کلان شهر تهران و پایتخت ایران اسلامی مسجدی می‌سازیم بدون محراب و گنبد و گل دسته

لطفاً برای مطالعه خبری از این دست به لینک زیر سری بزنید

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=167947

نظرات 4 + ارسال نظر
قجری چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام
امروز از موزه مردم شناسی شهر به مناسبت افتتاح جشن جوزغند دیدن کردم .خیلی خوشحال شدم از این همه استقلال و خود کفایی و زیبایی .
افتتاح این مکان را به فال نیک میگیریم مبارک همتون باشه و لحظات زندگی همه همشهریان سرشار از نشاط و سازندگی باشه و امیدوارم گام مهم و موثری در جهت توسعه پایدار و ماندگار و اشتغال و فرصت سازی باشه ضمنا جناب مرادی از زحمات شما هم در کمک به دوستان و مدیریت درست پروژه تشکر میکنم.بر این باورم آینده از آن کسانی است که لایق بهترینند مثل همه شما سرشار از انرژی و نشاط.موفق باشید.

سلام . انجام وظیفه می کنیم . مردم نراق لایق بهترین خدمت ها هستند .

قجری پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام
امروز داشتم لینکی رو که فرموده بودید میخوندم هیچ وقت فکر نمیکردم مساجد جوری درست شوند که دریاقت آدما از مسجد بشه پاساژ و فروشگاه زنجیره ای!!
تو کتاب سبک شناسی هنر معماری سرزمینهای اسلامی نوشته بود حتی خونه قدیمیا و مساجد اسلامی رو بر اساس متون قرآن میساختند و چون توی قرآن به نهرهای جاری وستاره هاییکه شب روشن بودن اشاره شده مدل معماری رو همین جوری طراحی میکردند و میساختند با نهر و فانوس در ترکیب معماری.نه با این معماری فرنگی یه جایی تو این وبلاگ میخوندم حتی معماران هم با وضو و ذکر هنگام ساختن بنا مشغول به کار میشدند. حتی پور فسور پوپ امریکایی اذعان کرده مساجد ایرانی به ویژه
مسجد اصفهان حیرت همگان را در معماری اسلامی بر می ا نگیزد مثل کاشیکاری یا طرح های اسلیمی و پیچکها که همه از کثرت به وحدت میرسند و نوعی آرامش و عبودیت را تداعی میکنند و نور و رنگ همه معنای خاص خودش رو داره کتیبه ها هنر خط را در معماری و زیبایی صد چندان میکنه حالا با این تفاسیر حیف اون همه عرفان و شناخت و روح و عشق و وحی نباشه این جور توسط معماری مدرن به سخره گرفته بشه و اون همه هنر ناب به پاساژ اونم طرح مسجد تعبیر بشه؟؟؟جای بسی سوال و تعجب!!1

قجری شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ق.ظ

سلام

اقا ابتدای امر خسته نباشید بهتون میگم از مشغله کاری سه روز برگزاری جشنواره جوزغند و اما بعدیه پیشنهاد داشتم .
داشتم با خودم فکر میکردم ای کاش توی این جشنواره یه دفتر حالا صرفا نه انتقاد و پیشنهاد بلکه بیشتر دفتر ثبت تجارب تعبیه میشد تا ضمن اینکه تجربه مفیدی برای به قول شما اشتغال و در آمد زایی و ...بود تجربه ها و دغدغه های ذهنی و حواشیح اون هم در این دفتر ثبت و ضبط میشد فکر میکنم تجربه خالی از لطفی نبود با این جشنواره مهم و موثر و پر تردد .چون دقت که میکردم میدیدم بعضی از دوستان در باره وجه تسمیه جوز غند(پوشش قندی یا پوشش آغستن)بحث میکردن یا حالا در باره کوبیدن مواد جوزغند با سرکو ب و ماشینی شدن وسایل واینکه دیگه اون لذت را الان نداره و یا اینکه ذکر میگفتن موقع ساخت جوزغند و یا ریشه های گیاهی فروشی غرفه ها جا به جا بحث میکردن برای من که تجربه جالبی بود ای کاش برای مهمانانتون هم این تجارب ثبت میشد و به نظرم ثبت این تجارب و در اختیار قرار گرفتنش گام مهمی توی توسعه پایدار شهر بود . تعامل این تجارب و به چالش گذاشتن و نظر دادن پیرامون موضوع فکر میکنم کار خوبی میبود مثلا خودمن داشتم فکر میکردم طراحی این غرفه ها و محوطه ورودی با کدوم مدل معماری که توی وبلاگ شما یا کتاب هنر معماری خوندم مطابقت میکرد یا چیزی مثل این تجربه ها دیگه و... البته اینم بگم قصدم این نیست و نخواهد بود توی اموری که شما صحیح مدیریتش میکنید دخالت کنم چون تو تخصص شماست صرفا فقط یه پیشنهاد بود که به ذهن من رسید و روش فکر کنید و بس!!

سلام . ضمن تشکر از دقت نظر شما دفتر نظرات هم گذاشتیم . در جلسه ای که به مناسبت تجلیل از بانوان خواهیم گذاشت نظرات آنها مجددا گرفته خواهد شد .

قجری یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام

یه استاد حقوق و روابط بین الملل داشتیم هروقت سر کلاس می اومد داد سخن در باره مناقشات اعراب و ایرانیان بر سر مسئله مهم و تاثیر گذار خلیج فارس میکرد و همیشه مدعی بود که خلیج از ماست و تعصب خاصی هم داشت و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد بعد کلی سخنرانی پیرامون این موضوع میرفت سر مساله اصلی حقوقی و بین المللی و...حالا داشتم با خودم فکر میکردم اگر احیانا تصادفی گذر این استاد به وبلاگ شما بخوره و بفهمه که بادگیر ما و لابد به قول شما جوز غند ماهم قراره به اسم اونا و شیوخ مرتجع عرب ثبت بشه

چه حالی پیدا میکنه !!؟؟کم ازشون توی مساله بیداری

اسلامی کشیدیم حالا نوبت میراث ملی و فرهنگیه؟؟

(البته این مطلب رو توی سایت شهرداری ثبت کردم ثبت نشد اوردم اینجا)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد