توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
توسعه پایدار نراق

توسعه پایدار نراق

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

سنگ آسمانی نراق شروعی تازه برای گردشگری علمی



همانطور که می دانید  صنعت گردشگری در دنیا  شاخه های متعددی دارد که بعضا به خاطر شرایط فرهنگی کشور برخی از بخش های آن  در کشور ما قابل طرح و پیگیری نیست . اما به جای آن  خداوند  متعال استعداد هایی را به کشور عزیزمان داده است که اگر خوب برای آن برنامه ریزی شود در بحث گردشگری پاک قابل ارائه به علاقه مندان در سراسر جهان است . برای مثال گردشگری پزشکی  یکی از مهمترین  زیر شاخه های گردشگری علمی به شمار می رود که بحمد کشور ما  سرشار از استعداد های ناب جهانی  در این زمینه است . 

شهر تاریخی نراق که بخشی کوچک از این سرزمین  اسلامی است  در کنار جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی خود گوهر نابی خداوند متعال به آن ارزانی کرده که مشابه آن را در هیچ کجای کشور نمی توان یافت .

گوهری که پروفسور  ایرج عشقی دانشمند ایرانی مقیم آلمان را بعد از 40 سال دوری از وطن دوباره به عشق دیدن محل برخورد شهاب سنگ نراق عازم ایران و شهر نراق می کند  . ایشان  همان دانشمندی است که در سال 53  شهاب سنگ نراق را به نمایندگی از طرف دانشگاه تهران از ژاندارمری نراق تحویل  گرفته و آن را به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران منتقل  می نماید   .

یکشنبه  و دوشنبه 5 و 6 آبان ماه شهر میزبان این استاد فرهیخته  و جمعی از همکارانش  می  باشد .

منتظر خبر های بعدی باشید .

رزومه  پروفسور  ایرج عشقی :

متولد بردسیر کرمان ، دیپلم از هدف تهران ، مهندسی زمین شناسی از دانشگاه فنی آخن آلمان ، دکتری زمین شناسی از دانشگاه فنی آخن آلمان ، استادیار موئسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، رئیس بخش اکتشافات موئسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، دانشیار موئسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مدیر گروه فیزیک زمین موئسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، عضو هیأت علمی و تحقیقاتی موئسسه زمین شناسی دانشگاه فنی آخن آلمان ، رئیس و طراح زمین ساختی عمومی در شهر هیلس هایم  در منطقه ایفل آتشفشانی آلمان با همکاری موئسسه زمین شناسی دانشگاه فنی آخن آلمان، رئیس و طراح و ایجاد مرکز زمین ساختی در شهر دُان در منطقه ایفل آتشفشانی آلمان ، رئیس و طراح و ایجاد موزه آتشفشانی در شهر دُان در منطقه ایفل آتشفشانی آلمان               .

 دریافت مدال اروپا برای گردشگری هوشمند در ایفل آتشفشانی آلمان                                                               

 مقالات و کتاب های متعد دی درباره زمین شناسی ، آتشفشانی ، لرزه شناسی ، انرژی حرارتی ، شهاب سنگ ها و ژئو توریسم وغیره به زبان های فارسی ، آلمانی و انگلیسی منتشر شده و شرکت در کنفرانس های بین المللی       

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی شریفی سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:39 ب.ظ

با سلام خدمت همه عزیزان


ضمن تشکر از شهردار محترم بخاطر زحماتش برای شناساندن نراق
درخواست دارد (با توجه به اینکه نمی دانم مسئولش کیست از شورا محترم و شهرداری درخواست دارد ) تا به خواسته شهروندان مشخص شود شهاب سنگ نراق الان کجاست ؟( جهت اطلاعات عمومی )
پیشنهاد میگردد برای توسعه گردشگری و جذب توریسم حداقل برای یکبار هم شده مدتی این سنگ در نراق در معرض دید همشهریان و توریستها قرار داده شود امید است به گردشگری و شناساندن نراق کمک کند

سلام . ضمن تشر از توجه جنابعالی . اصل سنگ تحویل موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شده و ما در جستجوی محل نگهداری فعلی آن هستیم . امیدوارم در آینده نزدیک نتایج پیگیری ها موجب برگرداندن اصل سنگ به نراق شود . فعلا چند گرمی از سنگ توسط دکتر عشقی تحویل شهرداری گردیده است .

قجری چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام
چه سوپرایز بزرگی !!
تا حالا یه دانشمند با این همه عظمت علمی رو از نزدیک ندیده بودم!!
بعدم چه پا قدمی دارم من!1!
هر روز دارید توی این وبلاگ خبر خوب و خوش میشنوید .
دوباره تبریک فراوان .و هزاران تبریک بابت این موفقیت عظیم علمی(کند و کاوعلمی)
بی صبرانه منتظر نتایج شگرف این نشست و خبرهای مطمئنا امیدوار کنند ه آن خواهیم بود.

از این ها هم که بگذریم آدم یاد قرآن می افته که میگه آسمان و زمین و شگفتیهای آن بی هدف خلق نشده است برای کسانی که اهل عبرتند به نظر من که آدم در برابر خالق همه زیباییها باید سر تعظیم فرود بیاره و هیچ یک از آیات خداوند را تکذیب نکند.نظر شما چیست ؟آیا در این آیات برای اهل عبرت و خرد نشانه نیست و آیا آنان که میدانند و آنان که نمی دانند یکسانند ؟شما برای حیرت کاروان عظیم بشری در وادی حسرت و جهل چه نسخه ای میپیچید؟!

سلام سرکار خانم قجری . حضور شما در مراسم و در این وبلاگ مایه قوت قلب ما بوده و هست .
واقعا تفکر به اینکه چهارده میلیون سال این سنگ در آسمان سرگردان بوده و در نهایت در آزمایشگاه یه دبیرستان جلوس می نمایند دود از کله انسان بلند می کند .
آیا این یک اتفاق ساده طبیعی است یا اینکه خالق هستی هدیه ای آسمانی را برای نراقی ها میلیون ها سال تدارک دیده و در نهایت مراد ماه سال 53 تقدیمشان می کند ؟!!!!!
موفق و سربلند باشید .

سلام پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:48 ب.ظ

وبلاگت کپک زده

سلام . کپک بزنه بهتر از اینه که حرف های تکراری توش درج کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد